Cristóbal Barra
- Profesor Asistente
Ph.D. in Marketing, University of South Carolina, South Carolina, USA.
Ingeniero Comercial, Universidad de Chile, Santiago, Chile
Formación Académica
Cristóbal Barra es Profesor Asistente del Departamento de Administración de la Facultad de Economía y Negocios de la Universidad de Chile.
Actualmente el profesor Barra realiza labores en:
- Editor Técnico, Revista Estudios de Administración, Departamento de Administración de Empresas, Facultad de Economía y Negocios de la Universidad de Chile.
- Miembro Comité Ética, Facultad de Economía y Negocios, Universidad de Chile.
Biografía
- Marketing.
Campos de Investigación
Contacto
Publicaciones en Revistas con Comité Editorial
● 2023
/
Does destination brand experience help build trust? Disentangling the effects on trust and trustworthiness
/ Journal of Destination Marketing & Management - Vol. 27
● 2022
/
E-Commerce in times of pandemic: re-examining the role of key antecedents of Purchase Intention
/ Estudios de Administracion, Universidad de Chile - Vol. 29, No. 1
● 2022
/
¿Son las innovaciones verdes sensibles al género? El efecto de presentar el nombre de una inventora en la aceptación de una innovación verde
/ Revista ANDA: Marcas y Marketing -
● 2022
/
Identifying a credible spokesperson for corporate social responsibility initiatives: Findings from a cross-national study
/ Public Relations Review - Vol. 48, No. 2
● 2022
/
Artification strategies to improve luxury perceptions: the role of adding an artist name
/ Journal of Product and Brand Management - Vol. 31, No. 3
● 2021
/
"Satisfacción de necesidades sociales": uno de los motivos centrales para relacionarse con las marcas
/ Revista ANDA: Marcas y Marketing -
● 2020
/
Using STOPS to predict prosocial behavioral intentions: Disentangling the effects of passive and active communicative action
/ Public Relations Review - Vol. 46, No. 4
● 2018
/
Trust and commitment in the formation of donor loyalty
/ SERVICE INDUSTRIES JOURNAL - Vol. 38, No. 5
● 2017
/
Determinants of trust towards tourist destinations
/ Journal of Destination Marketing & Management - Vol. 6, No. 4
● 2016
/
Distancia psicológica, niveles de conceptualización y respuestas del consumidor
/ Revista ANDA: Marcas y Marketing -
● 2013
/
The Effects of Service Quality on Customer Trust and Satisfaction in Internet Banking / Estudios de Administracion, Universidad de Chile - Vol. 20, No. 1
● 2011
/
Formación y antecedentes de la lealtad del paciente en el contexto de los serviciosmédicos privados / Estudios de Administracion, Universidad de Chile - Vol. 18, No. 2
● 2011
/
El rol de la usabilidad percibida sobre la confianza en las subastas online
/ RAE-Revista de Administracao de Empresas - Vol. 51, No. 5
● 2011
/
Role of Tourist’s Trust on Destination Loyalty
/ RBGN-Revista Brasileira de Gestao de Negocios - Vol. 13, No. 39
● 2010
/
Confianza hacia la Banca en Internet: La Llave hacia la Lealtad
● 2010
/
How to measure service quality in Internet banking / International Journal of Services and Standards - Vol. 6, No. 3
● 2010
/
Antecedents of donor trust in an emerging charity sector: The role of reputation, familiarity, opportunism and communication
/ Transylvanian Review of Administrative Sciences - No. 29
● 2009
/
The path of patient Loyalty and the role of doctor reputation
/ Health Marketing Quarterly - Vol. 26, No. 3
● 2009
/
Factores determinantes de la confianza hacia el intermediario en la industria del trueque comercial
/ INNOVAR-Revista de Ciencias Administrativas y Sociales - Vol. 19, No. 34
● 2009
/
Análisis de la relación confianza-compromiso en la Banca en Internet / REVISTA VENEZOLANA DE GERENCIA - Vol. 14, No. 47
● 2008
/
Relación entre las dimensiones de la calidad del servicio y la satisfacción: Un análisis de los componentes higiénicos y satisfactores / Estudios de Administracion, Universidad de Chile - Vol. 15, No. 1
● 2008
/
Determinación y Categorización de los Factores de Satisfacción e Insatisfacción en la Banca por Internet / Academia-Revista Latinoamericana de Administracion - No. 41
Capítulos de libros
● 2016
/
Brand Familiarity in Latin America: A New Three-dimensional Conceptualization and Measure
Academic/Professional meeting Proceedings
● 2008
/
El rol de la Calidad del Servicio en la Confianza hacia la Banca en Internet
● 2007
/
Investigating the Advantages of Derived Brand Extensions versus Full Name Brand Extensions: An Experimental Study
● 2005
/
Extensión de Marca Derivada versus Extensión Tradicional: Un Análisis de la Similitud de la Categoría y del Impacto sobre la Marca
Academic/Professional meeting Presentations
● 2015
/
Charities in Chile: Trust and Commitment in the Foundation of Donors Behavioral Loyalty
● 2015
/
The impact of the Intrinsic Construal Level of Unhealthy Behaviors on the Effectiveness of Warning Messages: The Role of Unitosity and Numerosity
● 2014
/
Brand Familiarity: A New Three Dimensional Conceptualization and Measure
● 2014
/
When Do Political Ideologies Affect Brand Extension Evaluation? The Role of Analytic Versus Holistic Mindsets
● 2013
/
Exploring the relationship between perceived safety and destination
● 2013
/
Trust Formation in Online Services in Latin America: The effect of Reputation and Familiarity and the Moderating Role of Experience and Internet Penetration
● 2013
/
The role of trust and commitment in the formation of donor´s behavioral loyalty
● 2013
/
Brand Familiarity: A new three-dimensional conceptualization
● 2008
/
Propuesta y Desarrollo de una Escala para Medir la Calidad del Servicio en los Bancos por Internet